4 C
Warka
sobota, 4 kwietnia, 2020
- Advertisement -
- Advertisement -

CZAS NA POLSKIE SUPEROWOCE od maja do października!

Przeczytaj także

Spacerkiem po pałacu

Zamknięte Muzeum - to nie martwe Muzeum. Serdecznie zapraszamy na wycieczkę po pałacowych wnętrzach. W cyklu SPACERKIEM PO PAŁACU będziemy przedstawiali Państwu...

Od 31 marca 2020 r. ARiMR rozpoczęła nabór wniosków„Modernizacja gospodarstw rolnych”

31 marca 2020 r. ARiMR rozpoczęła nabór wniosków o przyznanie pomocy w obszarze D, w typie operacji „Modernizacja gospodarstw rolnych”. Wnioski można...

KORONAWIRUS komunikat PPIS Grójec 2020 kwiecień 01

Komunikat Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grójcu z dnia 01 kwietnia 2020 r. przedstawiający sytuację epidemiologiczną na terenie powiatu grójeckiego związaną z koronawirusem SARS-CoV-2...

Grójecki szpital po ewakuacji pacjentów, teraz dezynfekcja

Starostwo Powiatowe w Grójcu wydało dziś rano komunikat o całkowitej ewakuacji szpitala. Placówka w najbliższym czasie poddana będzie dezynfekcji.
Gmina Warka
Redakcja niezależnego lokalnego portalu mieszkańców Gminy Warka i okolic.

Trwa kampania polskich owoców jagodowych. Jest ona dobrym przykładem edukacji konsumentów. Promuje fakt, że polscy producenci są w stanie produkować od maja do końca października. Borówki, truskawki, maliny, dziś, to nie są owoce importowane. Kampania jest przykładem współpracy, która jest pożądana przy każdej produkcji ogrodniczej. Konsument musi wiedzieć więcej nie tylko o walorach owoców i sposobach ich podania. Konsumenci muszą lepiej poznać producentów, tylko wtedy będą mogli docenić ich pracę.

Superowoce na topie

Sukces borówki powinien mobilizować plantatorów. Krajowy popyt wzrasta, ale niezbędna jest dalsza edukacja.

Ludzie nadal nie mają wystarczającej wiedzy na temat tego, czym są borówki, jakie są ich najważniejsze cechy i zalety. Jeśli wszyscy będziemy współpracować, będziemy w stanie zwiększyć świadomość tego produktu i wszyscy na tym skorzystają. Pierwszym celem dla wszystkich powinno być promowanie borówek, a dopiero później promowanie konkretnej marki. Istnieje potrzeba edukacji konsumentów. Ludzie muszą zrozumieć, że istnieją owoce, które można określić jako „superżywność” i że ogólnie owoce jagodowe mają przed sobą przyszłość

– mówi Federica Carminati, Project Sales Manager Unitec.

Od maja do października

Polska jest jeszcze na tym etapie, gdzie uważamy owoce za bardzo sezonowe. Truskawka nam się wiąże zawsze z czerwcem, malina – lipiec, sierpień; ale wymagania konsumentów są takie, że chcą owoców przez cały rok. Więc promowanie tego jest jak najbardziej uzasadnione

– mówi Przemysław Sarbinowski z ProTech Marketing.

– Na dzień dzisiejszy jeszcze bardzo mało osób wie, że my jako Polacy, jako producenci, jesteśmy w stanie już w tym momencie produkować owoce jagodowe od maja nawet do końca października, nawet listopada. Truskawki, maliny dziś to nie są owoce importowane. I to jest ważne, żeby promocja przekazywała też informacje, że jest to nasz rodzimy produkt – dodaje Sarbinowski.Temu zapotrzebowaniu na przeciw wychodzi kampania „Czas na polskie superowoce!”. Plantatorzy truskawek, malin, jagody kamczackiej, borówki, porzeczek, aronii oraz mini-kiwi połączyli siły by promować codzienną konsumpcję w sezonie zbiorów.

Wspólna sprzedaż i wspólna produkcja

Każda produkcja ogrodnicza wymaga współpracy.

Współpraca w tym segmencie, w produkcji każdego owocu – nie tylko borówki – jest bezwarunkowa. Nie jesteśmy w stanie zagospodarować tej masy owoców, którą produkujemy. A na pewno nie będziemy w stanie zagospodarować tego co urodzi się za kilka lat. Nikt nie będzie chciał rozmawiać z każdym plantatorem osobno, muszą być to silne grupy wsparcia

– mówi Michał Malicki Polska nigdy nie będzie krajem, w którym dominować będą duże gospodarstwa. Zawsze będziemy się opierali na gospodarstwach rodzinnych. Warto spojrzeć na to, jak to się dzieje na południu, na Bałkanach, np. w Kosowie. Plantacje są tam bardzo małe i wszystko odbywa się wspólnie. Zarówno sprzedaż jak i produkcja.

Szczególną uwagą objąć należy odbiorcę końcowego. Konsument musi więcej wiedzieć nie tylko o walorach owoców i sposobach ich podania. Konsumenci muszą lepiej poznać producentów, świat wartości i kluczowe dylematy produkcyjne. Świadomość pozwoli im zrozumieć decyzje projakościowe podejmowane przez plantatorów. Docenić wysiłek i niezbędne inwestycje. Bez edukacji młodsi konsumenci nie wiedzą kiedy mogą kupować polskie owoce, a starsi myślą, że polskie truskawki mamy tylko tydzień czy dwa, nie wiedzą, że są one już dostane w innych okresach roku.– Konsumentom życzmy tego, żeby niebieskie owoce, ale też każde inne, były spożywane codziennie. Przez cały rok, a nie tylko w lato – – podsumowuje Michał Malicki.

Kampanię „Czas na polskie superowoce!” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw. Partnerami Związku są Stowarzyszenie Plantatorów Borówki Amerykańskiej, Stowarzyszenie Plantatorów Truskawki, Krajowe Stowarzyszenie Plantatorów Czarnych Porzeczek oraz Stowarzyszenie Plantatorów MiniKiwi. Projekt jest realizowany we współpracy z Krajowym Zrzeszeniem Plantatorów Aronii ARONIA POLSKA i Stowarzyszeniem Plantatorów Jagody Kamczackiej. Partnerem merytorycznym jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

Źródło: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
info:
Kobieta w sadzie

- Advertisement -
- Advertisement -

Więcej artykułów

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -
- Reklama -

Polecane w Warce

KORONAWIRUS komunikat PPIS Grójec 2020 kwiecień 01

Komunikat Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grójcu z dnia 01 kwietnia 2020 r. przedstawiający sytuację epidemiologiczną na terenie powiatu grójeckiego związaną z koronawirusem SARS-CoV-2...

Lęk społeczny (fobia społeczna)

Lęk społeczny - jak sama nazwa wskazuje należy do zaburzeń lękowych. Nadmierny lęk, którego człowiek doświadcza wynika z bezpośredniego kontaktu z określonymi...

Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte

Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie...

KOMUNIKAT od Burmistrza Warki

W związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi liczby osób zarażonych koronawirusem w mieście i gminie Warka uprzejmie informuję, że takie dane nie...

Nieodpłatna pomoc prawna i obywatelska tylko zdalnie

W związku z sytuacją epidemiologiczną oraz komunikatem Ministerstwa Sprawiedliwości z dnia 12 marca 2020 r. dostępnym na stronie https://darmowapomocprawna.ms.gov.pl w zakładce Aktualności zawieszona zostaje...

Zmiana organizacji pracy urzędu

Szanowni Państwo           W związku z zagrożeniem epidemicznym, w Urzędzie Miejskim w Warce wprowadzam zmiany organizacji pracy Urzędu mające na...

Komunikat M-GOPS

Szanowni Państwo           W związku z zagrożeniem epidemicznym, w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Warce wprowadzam zmiany organizacji pracy Ośrodka...

Komunikat SP-ZOZ

W związku z zagrożeniem epidemią koronawirusa  w SPZOZ w Warce zostają wprowadzone nadzwyczajne rozwiązania dotyczące przyjęć pacjentów. Rejestracja...
- Advertisement -
- Advertisement -
- Advertisement -